aku benci

aku benci tv.espcaly tv1,2,3,nt7,n 9 tapi ok sikit...buat tambah dose je
tengok tv,lebih baik aku main laptop,ad sikit faedahnye. time berita
gua tengok gak r,untuk mengetahui perkembangan mutakhir. tidak lebih
dari itu. tp secara tak langsung keluar gak komen2 individu dari mulut
gua.

tengoklah cerita2 yang bermain di kaca tv,penuh dengan ketololan,
kebodohan,kekhayalan,yang paling teruk adalah siaran yang penuh
kemaksiatan kepada ALLAH. antara contoh ceritanye adalah BAWANG MERAH
BAWANG PUTIH,EZORA,PAPAYA,ANAKKU BUKAN ANAKKU, n banyak lagi lah.
semua ini membawa kepada kemurkaan ALLAH.

adakah penerbitnya tidak tahu halal haram.yang telah digariskan dalam al quran?
kalau xpandai bahasa arab leh tengok tafsir.kalau xmahu gak pegi ar masjid2,surau2
untuk mendengar ceramah agama. sedarkah berapa banyak dosa yang ditanggung
oleh pelakon,pengurus,penerbit,n semua krew2 yang terlibat dalam menjayakan
program LAWAN TUHAN itu? mereka hanya tahu tentang kehidupan dunia fana sahaja.

manakah bekalan untuk mereka menghadapi sakaratul maut,alam kubur,
n yang paling besar adalah perhitungan hari kiamat nanti? timbang kebaikan
atau keburuka yang mereka idamkan?

No comments: