the greatest


bermula 23 oct 2008. 1 lagi tarikh bermakna
buat diri gua.lepas je abis clas dlm pkul 1200
tghari tu.barang2 sudah siap sedia dipacked. 1
travel yang penuh marvelous.pkul 0330 ptg
bermulalah perjlanan ke mentakab atau lebih tepatnya
batu 12,kg rantau panjang...bkn rantau panjang kelantan,
tp pahang.

walaupun perjalanan sedikit jauh dan sememangnya memenatkan,
coz xsempat nak rest sebelum bertolak,tp ia cukup2 menyeronokkan.
perjalan yang dipagari pokok2 menghijau di kiri kanan jalan
dan berbackgroundkan bukit bakau dan juga gunung ganang cukup untuk
membuatkan mataku segar bugar. ditokok pulak dgn angin fresh yang
datang dari celah2 pokok merempuh tubuh gua menambahkan lagi semangatku
ini. jalan lama ke mentakab pilihan hati gua sebabnya tak lain x
bukan adalah untuk tidak memboringkan perjalan gua itu, manakan
tidaknya sepanjang perjalanan itu mata gua ditayangkan dengan pelbagai
ragam masyarakat, tumbuh tumbuhan dan juga binatang2 yang hidup
disepanjang jalan berkenaan. 1 lagi sebabnya adalah untuk mengelakkan
dari polis....hehe gua xda lesen lagi da.huhu.sory beb.....

sepanjang perjalanan 2, mulut gua xlekang dari menyebut tahmid, tahlil,
tasbih, takbir, ayat kursi, ayat seribu dinar pun gua hentam gak janji
perjalan gua xlari dari mengingati ALLAH SWT. dan yang paling banyak gua
sebut adalah doa nabi yunus ketika dalam perut ikan nun 2. dan
alhamdulillah perjalan gua xbayak halangan. walaupun ada ngantuk2,biasala 2. mana2 pun gua travel, inilah yang selalu gua amalkan.

pendekkan cerita, jam menunjukkan dekat nak pkul 6 tibalah gua kat
destinasi yang dituju2 itu. syukur rasanya pada TUHAN. hehe tp maye
asar dok gi time 2.....

`menadah kitab` itulah yang nak gua royak, tapi hari khamis malam
jumaat 2 xngaji coz cuti da.sama gak nga hari jumaat. jumaat malam
sabtu baru ada... jadi sepanjang hari jumaat 2, borak2 nga adik gua
la. adik gua ni memang kuat speaking lepas satu tajuk abis timbul
tajuk lain pulak. xpernah jemu.... suasana kat pondok 2 cukup menenangkan
masakan tidaknye kawasan pondok 2 di kaki bukit. segar mata memandang
tumbuh-tumbuhan yang dijadikan oleh ALLAH yang mana tidak lain tidak
bukan adalah supaya hambaNYA sentiasa berfikir dan bersyukur.

HATI GUA BERBUNGA berada kat sini walaupun hanya sekejap jua. sesi menadah
kitab gua hayati dengan penuh khusyuk. tok guru yang mengajar pun sangat
marveluos, idea yang bernas dan kadang2 sangat mencuit hati telah berjaya
menghapuskan ingatan gua terhadap dunia yang penuh kelalaian ini. ALLAHUAKBAR!!!!
pengalaman yang tidak akan dilupakan. sering gua termenung sendirian, alangkah
bertuahnya gua kalau dapat menuntut di mahligai ilmu ini dan inilah jua yang
sentiasa menjadi impian abadi gua...entah bila akan tiba masanya... kalaulah
bukan kerana ilmu kapal terbang yang sedang gua tuntuti ini dan diekori
pulak dengan loannya sekali, dah lama gua bahagia dalam mahligai ilmu itu.
tapi apapun gua redha dengan takdir ILAHI ini. mungkin ada hikmah yang
akan menyusuri nanti.

MEMASAK, inilah tugas OT seorang abang terhadap adiknye hehe. 4 hari jadi
chef untuk adik gua dan yang paling kerap gua masak adalah nasi goreng `SENANGKAN?`


bersambung......

No comments: