aku sedih

(bukan aku marah pd takdir, aku redha menerimanya)

akhir2 ini perasaan sy jd xmenentu, xtentu arah, sedih n bercelaru. byk kejadian yg tidk diingini terjadi pd diri ini sejak mengharungi dunia selangor ini. maksiat sentiasa meniti d perdu mata mana pun tempt yg aku jelajahi dlm selangor ini...mood aku menjunam teruk.

aku rindukan kelantan serambi mekah, aku rindukan alunan azan yg bergema ditelingaku setiap kali waktu solat menjelang tiba, aku rindukan tok guru pd hari jumaat d sekolah atas temboknye, aku rindukan tok guru hamid d gunung,aku rindukan ayah sim, aku rindukan pengajian kitab d pondok pasir tumbuh,,,, aku rinduuuu!!!

inilah perasaan aku setiap kali maksiat datang meyelubungi segenap batang tubuh, begitu banyak dosa yg telah aku lakukan...... tp keadaan tidak mengizinkan aku pulang ke kampung, peraturan d tempat kerja begtiu keras. sepanjang 6bln praktikal ini hanya 8 hari sahja blh miss itu peraturan syarikat manakala peraturan kolejku adalah sepanjang 6bln ini hanya 2 hari shja!! blh miss.(absence).... stress, penat dan marah hadir sentiasa..........(bersambung)

No comments: