gua terfikir

berniaga/biz

klmarin kwn gua mai kdai..pkul 3.30pm mgkn..
borak2 kjp smbl dia pusing2 lam kdai yg hnya ada 3 lorong, gua ajak dia p kdai mkn..haus!
gua ambil nasik n ajk dia skali, dia tolak....

smbil gua mkn n dia mnum...kitorang borak.
pcl biz(plg byk), pcl aweks mgkn,n pcl khdpn...
yg gua nak cite pcl biz

dia punya biz pakaian(jeans,t shirt,jersi)...hmm dia pndai cri lubang.mgkn sbb dia da lm biz ni
wlpun umur dia 2thn lbh muda dr gua.22thn. dia bleh jual wlpun dia xd brg..hehe genius x?
pndai cri duit `tepi`...untuk pengetahuan, dia buka gerai jual pakaian kat psr borong w.c.yeh.
dia bleh dpt sale lam ms 10 hari sbnyk rm13k,,jauh lg gua nak kejar dia tu!

plg mncuri hati gua adlh kisah atuk(gemuloh) dia...
stiap kali pegi pasar atuk dia akn upah org hantr..tiap2 hari,tiap2 bulan n tahun
gua trfikir mcm mn dia bleh still lam biz tu smpai k hari tua,,xboring kah, xpuas kah, xbosankah.
hnya biz jual kuih kat psr Peringat,nmum hrta berlambak.
anak 8org,ms bg sako tnh swh 2kpg sorg,tnh getah 2kpg sorg,n mcm2 lg.
mcmmn dia kumpul?
hmm gua xsmpai dua thn da rs mcm resah gelisah...bl adk gua ada kat kg. gua akn paksa untuk jg kdai hihi n gua kuar pusing2.kdg2 pg cc

mmg btul org ckp org biz ni xd duit,tp bleh kmpul hrta..gua pun da trsa skit.
dulu itu ini xd, skng da ada itu ini...gua terfkir...btul!!! 9 dr 10 rzki dtg dr berniaga.logik!!

motivasi gua dr org lama:

ksbran msti tggi,ujian mmg sllu dtg,biz mkn ms lm bru bleh brbuln madu, solat jgn tggl, sntiasa senyum dgn cstmr, kdi msti slesa, n byk lg. pg penting wajib sentiasa ingt Allah.
mg Allah kurniakn gua kkuatan,aminnnnn

bye

1 comment:

Cikli said...

yang penting halal bro.
selamat berpuasa.