alhamdulillah

gua dah tiba di kampung kul 5pg td, sempat gak la shur kat umah dgn umi tersayang..hehe
terasa tenang bila bas memecut melepasi sempadan trengganu memasuki negri serambi mekkah yakni masuk klate da..
hati gua gembira!berbunga!

lps je solat subuh pg td gua g hantar adik d skolah maahad tino dan strusnye mmecut perlahan
(motor xleh naik laju hehe) ke airport p.chepa untuk hantar p.sdara naik kapal g umrah...

blik dari sana gua singgah d supermarket nirwana d k.kerian yg baru dibuka, cun gak la
pasar tu...

tghari!
panas!
dan
penat!!

zhor rs nana je mujur tak rebah j,,n kodho tido la pah tu.hehe

lps asar trus kena tadarus ganti abah gua kat surau pohon mesta bersama yb pasir tumbuh,
snok dgar ustaz maliki mengalunkan bacaaan ayat al quran yg d khususkn oleh kerajaan negri
siap dgn tafsir strusnya ustaz syairozi menterjemah bberapa ayat dr bacaan tersebut,,

terubat gak rindu gua kat ceramah agama dr ustaz pondok..syukur!!

slpas ustaz syairozi slsai maka yb baihaki mengmbil alih..
ni berita terkini gua dgar dr mulut beliau ketua penerangan pas nergi klate,,

"tok guru bisik ko dia : bo (berhenti) buat debat,ceramah,forum antara pok kito(islam). kita kene ubah kpd forum antara kito dgn non muslim plak,, dan tajuk cadangan tok guru adalah `dimana tidak kena dengan islam ataupun dimana kurangnya islam?`"

ps: hebat cadangan tok guru kan

KITA NANTIKAN KEMUNCULAN FORUM TERSEBUT!!

No comments: