penat tapi gembira

itulah ungkapan yang paling sesuai

sabtu-majlis eidulfitri pas kawasan kubang kerian di sekolah menengah ugama arab yunusiah
-bermula lepas insyak.
gua pegi sblum ngorik sebab kene bertugas,hehe
gua bertolak dengan motor pok sdara bersama dgn adik gua,
dekat nak smpai azan ngorik kedengaran,,,xsempat da takbir ratulula,,,
nak tau nape..tersalah masuk cabang daa...

masuk je dalam balaisaf tu, kelihatan ramai `tentera merah` berada di saf belakang,, lewat jugak diorang.hehe...biasa la remaja katakan(kami disuruh pakai baju unit amal)...

gua:eh ada gak orang pakai baju briged amal
adik gua:hehe budak baru tu,

gua dan adik gua pakai baju unit amal


selesai maye tugas bermula,,,,,
orang ramai tak ramai lg,sementelah itu van pagar meluru masuk...

"angkat2,,puyok gulai dah sampai da" ni la kerja tentera merah..."

angkat puyok,susun kusi,beli air batu,ngila....,angkat sofa,tengok ore bekki lampu lilak,punggoh air,bual2 kosong,salam salaman dgn ustaz,tolong muslimat,kacau air, tuang air dalam baldi besar,jeling2 nisa`,....hehehe

itulah antara kerja pok kami pada malam tu,,, walaupun sedikit penat tp dalam hati penuh guumbira...raya katakan.hehe

tp yang paling sonok time bagi hamper
-just untuk kanak2-
nak tau nape,,ramai yang mengerumini kami tuk dptkan hmper tu,,,
-yg tak sempat ambil atas pentas td-

gua shak ada yg dah ambil tp mai lg,, gua bg je malas nak kecek banyak,

tp yg bukan kanak2 pun ramai gak mai ambil
antara hujjah yg tak dpt disangkal

"makcik nak so(satu) anak makcik kat umah nu",
"wat mai 2 hamper cucu mokcik dok drumah xleh mari",
"kat mana tandas dik? eh apa tangan adik tu,acu nak tegok" soal makcik..hehe,
"ibu! abang ni xbg!" laaa adik ni dok jegak tp tu td lg upe2nya nak hamper, xprasan plak gua..
"nah ambik ni",
"nak catu" adik kecil bersuara, gua bg tp gua shak dah banyak kali dia dapat...,

sonok!!! sonok!!! melompat hati gua macam2 ragam manusia bleh dilihat, inilah bunga2 kehidupan...

MAJLIS BERLANGSUNG PENUH KEMERIAHAN
YB KAWASAN KUBANG KERIAN SMUA DATANG

jam mnunjukkan pkul 1130...gua pun cau...ada keje lain tek.....

No comments: